Selasa, 13 Ogos 2013

0308 happy birthday to me

assalamualaikum..

maaflah kepada pembaca blog ni sebab dah lama bebenau tak diupdatenya blog ni..ini pon kalau tak di asak (suruh) memang taklah ada entry baru ni..sebenarnya bukan tak nak update tapi 'masa mencemburui' hahahaha...sebenarnya tak ada kene mengena langsung pon..

so apa kata kita start story morry kuih merry..hehehehehe...

kalau korang baca pada tajuk pon mesti dah boleh agak kan?hehehehe..'happy birthday to me' to sebenarnya dikhususkan untuk diri aku sendiri..almaklumlah kata tuan punya blog tak kan ade orang lain pulak yang updatenya...

tahun ni aku teramat amatlah gumbira a.k.a gembira..ooohhhh sebelum aku lupa..kenelah bagitau details kan pasal empunya birthday tu..tahun ni sebenarnya umur aku dah mencecah 20 tahun..satu angka yang sukar dipercayai..yelah selama ni kan jadi belasan tahun je..tibe tibe jadi puluhan tahun pulak...bila dah jadi puluhan ni maknanya aku ni dah dewasa..babah cakap umur je besar tapi perangai still macam budak budak...hehehehe..welll tua pada umur saja bukan pada perangainya...ehehehehe

sebenarnya aku lupa nak bagitau yang majlis berbuka puasa ni dengan sambutan harijadi aku ni buat dekat mana..so sebelum terlupa lets me tell you..majlis ini semua diadakan di Hotel Holiday Inn Melaka..hehehe..dah alang-alang sebut kan baik aku cerita..hospitality dekat hoel ni sangatlah awesome ok..makanan yang disajikan tentulah sedap..lepastu banyak pulak pilihan..cakap je nak makan ape..grill,nasi,soup,desert semuanya ada..sampaikan masa berbuka puasa tu tak taulah nak start makan yang mana dulu..rambang mata beb nak pilih juadah ni semua...kalau cerita pasal harga rasanya jangan risau kot...sangat sangat sangatlah berpatutan..kalau tak berpatutan tak akanlah ramai yang dah booked..bu the way selamat mencuba ok ^_^

rasanya tahun ni dah masuk 2 kali rasanya aku celebrate birthday dalam bulan ramadhan..tahun lepas tak semeriah dan segrand tahun ni..yelah tahun lepas biasa biasa je..tahun ni sebenarnya aku tak expect pon celebrate dekat hotel...mana taknya babah dekat sabah call bagitau yang nanti 3.8.2013 buka and celebrate birthday aku dekat hotel...masa babah bagitahu tu pon aku dah excited tak kanlah masa celebrate tu tak...kalau aku rasa biasa biasa tu bukanlah namanya shacha ok..time birthday aku tu babah dah start cuti..sebab tu plan awal awal..2 minggu sebelum birthday aku babah dah bagitau..yelah supaya semua family aku dapat berkumpul sama-sama..

yang menjadi persoalannya sebelum bithday aku tu aku ada test jpj..andai katalah time tu aku tak lulus tak ke nanti time celebrate birthday tu aku monyok je..tentu tentulah tak ada mood..tapi syukur alhamdlilah sebab aku lulus jpj sekali je..so masa tulah 'best birthday gift ever' yang aku buat untuk diri aku sendiri..bolehlah kan aku celebrate sakan?hehehe..

by the way sebelum apa yang terjadi aku nak say thank u so much haruslah dekat babah sebab dia yang plan semua ni kan?..yang keduanya kepada semua ahli keluarga hj.Mohd Bazain yang sanggup balik melaka berkumpul ramai-ramai untuk majlis hari jadi ni dengan berbuka puasa bersama-sama...tentulah salute sebab mase celebrate tu tinggal lebih kurang 6 atau 5 hari je sebelum raya..hehehe

nak tambah sikit..sikit je lagi ni..tak banyak pon lagi..nak bagitau ni yang tahun ni ade pertambahan seorang lagi ahli baru dalam family aku..iaitu darrell..rasanya entry yang lepas lepas dah story kot pasal dia...masa birthday aku tu darrell ada sekali..masa tu dia baru je masuk 7 bulan..so sekali lah..hehehe..comel sangat..nanti tengoklah gambar gambar..nanti korang tengok betapa cutenya dia..

penat dah aku 'ngoceh' (membebel)..so apa kata korang semua tengok je gambar-gambar yang sentap aku tangkap..betapa happynya aku time tu uollzzzz


my babah and my mama 


me as the birthday girls :)


siblings 


anak dara en.bazain yang hotssss


yang tengah tengah tu apiz..anak angkat babah dan kawan kepada abang quore...dia pon join sekali untuk memeriahkan susana pada masa tu 



bongsu dengan along


baby darrell with mummy long


baby darrell with ahjuma


rasanya cukup kot story..hope korang semua enjoy and have fun dengan entry yang baru ni...

p/s : pecah kaca pecah gelas,
       dah baca harap tinggalkan komen ^_^

                                                                                                                            XOXO








Tiada ulasan:

Catat Ulasan