Khamis, 10 Mac 2011

Kenapa Harus Ade Die???



entri kali ini bukan nak cite pasal makanan...tapi melibatkan makanan...bende yang berada di dalam makanan yang aku paling benci sekali....memang musuh utama aku...aku akan sangat tak senang duduk kalau aku tengok bende alah ni...dari pada lapar boleh jadik kenyang...dari berselera jadi terbantut kalau aku nampak...

iaitu>> sticker cili, bawang dan bijik cili....

korang nak cakap aku cerewet ke...ape kew...aku tak pedulik...yang aku taw aku tak suke benda-benda yang aku baru sebutkan di atas...memang aku anti giler...

yess aku taw....masak ape yang tak perlukan bawang...dan cili itu sendiri untuk ape...untuk penambah perasa....dan lagi satu tak lengkap masak tanpa bawang...seyes...kalau aku masak pon aku letak bawang banyak-banyak...walaupun aku tak makan pon bawang tuh...akan aku asingkan ke tepi...tapi sekarang ni bukan persoalan bawang itu sendiri...tapi keadaan bawang, cili dan bijik cili itu sebenarnye...

kalau yang penah membaca entri yang lepas yang menceritakan perihal aku si kakak...kat situ ade disebutkan bahawasanya aku tak makan bawang...memang pon aku tak makan...bukan sedap pon...

tapi ni nak cite pasal keadaan bawang, cili dan bijik cili...haish...memang fed up lah kalau aku tengok cili ni die blend tak hancur...lagi pulak kat kedai makan...cili die mak datok!!...besau-besau!!.......aku taw nak cepat...blend cili pon ikut syarat je...tapi agak-agak la kan...hancur la sikit...dapat kat aku memang aku susun keliling pinggan...abes aku tanam...huh!

mak aii...cili die....memang aq x makan...

sebab itu dapat kat aku yang blender cili or tumbuk bawang...memang kirim salam lah nak ade cebisan cili or bawang..sebab aku akan blend cili n tumbuk bawang tuh kasi hancur...selagi boley lumat, aku tumbuk sampai lebam...supaya aku tak nampak dan aku akan makan...hehe..ape boley buat...da aku benci benda alah tuh...

macam kes tadi...masa aku makan malam...aku makan lambat sikit...ade hal...khamis malam jumaat katekan...then singgah lew cafe kat ostel aku tuh....makan kat kedai feberet aku...aku order lah kuew tiow kerang...tup tup dapat yang macam nie....

sepesen....

seyes sejibik macam kat gambar nie....die punye cili...adoiyai~..lapau punye pasal....aku bedal je lah...tapi memang naik jenuh la aku asingkan segala macam sticker n bijik cili...punye la banyak..sampai penuh la keliling pinggan aku...siap aku pinjam member aku punya pinggan lagi untuk buang sticker cili dan bijik cili....bawang pon skali...ghee~








Tiada ulasan:

Catat Ulasan