Sabtu, 19 Mac 2011

Tekak Oh Tekak


XD...

bangun pagi je tetiba rasa lain macam...perit betul tekak...macam tak cukup air. kering je...ahh sudah!!...ni mesti tak lain dan tak bukan silap aribulan memang demam la nie...kalau tak demam pon mesti nak datang batuk or selesema...
pikir aku...

ini tak boley jadik pikir aku lagi....aku harus lawan...kalau sampai kena perang pon aku sanggup...kalau mati di medan perang aku mati syahid..wahaha

pegi makan kat cafe aku telan air suam je keje..berhari-hari..dapat pulak bukan yang suam sangat...kurang sikit dari air panas je abes menggelegak tekak aku...kuman-kuman dan bakteria sume mampos...haha...aku suka...

tapi sampai dah berminggu-minggu macam ni..kong kang kong kang...mana boley tahan ye dok?...gatal nye tekak ni tak taw la nak cakap...rasa macam nak masuk kan aje tangan n garu-garu tekak ni..tido pon tak lena...

macam-macam cara dah aku lakukan...minum air panas je...telan ubat batuk romate aku sampai aku pengsan tido tak bangun-bangun...telan minyak cap kapak..sampai berangin je tekak..boikot air sejuk dan air batu...tapi tak jalan-jalan...aarrrrghhh!!

tak suke! tak suke!...aku benci batuk..nyah ko dari tekak aku!!..pegi main jauh-jauh...jerit aku dalam hati...

last-last...aku pedup...ubat batuk aku taknak telan dah..minyak cap kapak pon aku buang jauh-jauh...tapi ais dan air sejuk aku seru..pulang kan!!...pulang kan!!

dan sekarang da lega sikit...hehe...i loike!!

p/s: moral nya...kalau batuk telan je lagi air batu...kompem baek...hahaha


Tiada ulasan:

Catat Ulasan