Ahad, 9 Disember 2012

Oppss!!!


This thing happen around 2 months a go..nak cerita pon malu..hehehe..sumpah bila fikir balik..terasa macam apalah aku ni..maluuunyeee~~...wee~

Ok cerita dia sebenarnya macam ni..masa tu aku hendak balik Melaka dari Muadzam..macam biasa aku memang suka balik melaka..aku suka buat macam muadzam tuh sebelah rumah aku..dah tak terkira sebenarnya aku ni balik melaka dah berapa kali..selalu sangat lah..aku pernah buat kerja gila untuk sepanjang 1 semester tuh aku balik setiap minggu..masa tu pulak sebab abang ngah aku nak kawin..jadi kerja pun banyak..tenaga kerja aku diperlukan..so, tak ade hal lah untuk aku balik tiap-tiap minggu..

dengan kos balik melaka dengan kos sara hidup aku kat muadzam tuh sama je amount dia..nak balik selalu tuh memang sama je dengan tak balik..jadi, lagi lah aku tak kesah..huhu..

Al-kisahnya satu hari, petang hari khamis kalau aku tak silap lah..(terlupa lak hari apa time uh)..macam biasa naik bas untuk balik ke melaka sebab memang pakcik driver je yang sudi untuk angkut aku balik melaka..

naik-naik bas je aku terperanjat..guess what??..agak terlopong aku kejap tengok keadaan bas yang agak mewah n dengan seat bus yang tak biasa aku naik..biasanya bas maraliner yang aku naik adalah normal bas dengan 4 seat tuh..bas yang macam nak runtuh pun biasa..kalau bas yang agak mewah pon tetap 4 seat..ini pulak just 3 seat..means seat single n couple seat..n the best thing is..seat aku adalah seat single..hahaha (gelak sendiri)..pehh!!..betapa bestnya..dengan harga tiket yang macam biasa RM13.30..naik bas yang mewah..seat yang best ala ala seat kapal terbang..dan jugak macam naik 1st class seat..hahaha..(gelak sorg2 lagi)..seronok tak terkata aku..hehe..^_^..

Korang tahu bukan apa..sebab Muadzam-Melaka just 3 jam setengah..memang payah la nak dapat naik bas yang sangat selesa..sekali dapat..pehh!!..aku memang jarang tidur dalam bas..bukan bas sahaja..kereta pon..kalau betul-betul mengantuk baru aku tidur..nak dijadikan cerita lagi..pada hari yang aku balik ni kira aku rasa aku nak qada tidur nanti..naik-naik bas jew dah rasa teruja..ini kan pulak nak tidur..memang tidak lew..hehe~..punyalah rasa teruja dapat naik bas yang sebegini selesa..seat single lagi pulak..sayang sangat kalau aku tidur..nak menikmati pengalaman baru..hahaha~..ada pulak rasa macam nak tangkap gambar..tapi segan..nampak macam jakun sangat nanti jadi aku matikan saja niat..so, pada hari tu, kira aku balik Melaka dengan perasaan yang sangat excited, teruja..weee~~..^_^

tapi, tapi sekarang dah biasa dah..aku tak heran lagi..sebab aku dah selalu dapat naik bas dengan seat single ni..sebab sebelum beli tiket aku akan check dulu trip..so, tahu lah n nanti senang cakap kat pakcik kaunter Maraliner aku nak seat single..baru best..haha~

Aku tak tahu lah apa perasaan aku pulak nanti kalau tiba-tiba satu hari nanti aku balik melaka naik bas 2 tingkat pulak..apa jadi??..haha..tak tahu lah..excited+teruja+seronok++ la agaknya...huhu~..jakun ke aku??..hahaha..lantak lah kan???

(^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan